Nom nom said the nice horsie

Idag har jag varit på upptäcktsfärd på Fridhemsplan och hela vägen till Sveavägen. Jag var nämligen och hämtade Ida Pyks gamla kollektion på Grandpa, snyggaste affären, på Fridhemsgatan och sedan kände jag att jag inte ville sitta på tunnelbana hela vägen till Rådmansplatsen när det var så fint väder ute, eller värmen var fin i alla fall. Så jag tog min fina Grandpakasse och började vandra. Gick förbi en govindashop och kände karman flöda, mot mig snarare än från mig då jag lämnade butiken med en gratis jordgubbsrökelse och ett leende på läpparna. En väldigt mysig butik med fina saker och supertrevlig personal.

Min vandring fortsatte i alla fall förbi thai och kina-käk, över en bro, förbi mitt kära folkuniversitet och så var jag äntilgen framme vid mitt mål, konsttillbehörsbutiken Matton. Där inhandlade jag kinesisk flytande tusch, stålpenna och knådsuddi för framtida tidsfördriv. Även Matton har världens bästa personal, så sjukt trevlig och hjälpsam, bäst helt enkelt. Sista destinationen för dagen blev stadsbiblioteket vilket är något man måste se sa någon så nu har jag ju sett det, gillar dessutom bibliotek och taket och våningarna var det ju inget fel på där.

CIMG4017 by you.

Saknar min pyttelilla systers sushirullande fingrar, och lite hennes sällskap. Kanske mer hennes sällskap än sushin då. Trots att hon rullade 80 bitar förra veckan och vi satt och tryckte i oss en och en halv rulle var. Hoppas att hon får det roligt på kobjersklubben.

Säg ditt
Postat av: Maria

O är imponerad, du satsar :) (och är faktiskt inte ironisk även om det må låta så...hehe) skaffade du lånekort? Då kan vi ju hänga på biblioteket? (nördvarning men ändå :P)

2010-04-09 @ 07:54:07
URL: http://smakexplosion.blogg.se/
Postat av: Maria

okej, varning för flummkommentar. Iaf. Sitter och gör research om restauranger på facebook. Kommer in på en grupp för alla stureplansnördar (drygt 2,000 medlemmar) och så skriver de detta: "News:Här är chansen att festa med likesinnede och inte minst se och bli sett"...hehe. De kan inte svensk grammatik...



Okej, låter inte lika roligt som det är. Kanske är jag lite datorsnurrig...hm. Jobbar du ikväll? Tänkte höra om imorgon!

2010-04-09 @ 14:59:05
URL: http://smakexplosion.blogg.se/
Postat av: Caro

Saknar dig med nurfver nooboo! Tihi jag tänker ta jobb på en sushirestaurang när jag blir liten!

2010-04-09 @ 20:41:28
Postat av: mikaela

min bebis! bli liten NU <3

2010-04-09 @ 21:06:40
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0