Polizei

Puh! Eller ska jag säga *hosthost*. Jag är i alla fall tillbaka från wienerkorvarnas, wienerbrödens och alptopparnas frälsta land, Österrike! Det känns i och för sig inte som om jag har varit i joddlarnas rike, jag var ju trots allt i Wien. Det vill säga, jag upplevde inte den klara och fördomsfulla bild jag hade av Österrike från böjan. Åt faktiskt inte en enda korv. Åt däremot mycket pizza, kinamat och "sandwiches", allt mycket saftigt och gott (saftigheten berodde oftast på den drypande höga fetthalten). Nu är jag oerhört trött och täppt i alla möjliga hål, från axlarna och upp. Det finns tre alternativ till min aktuella hälsa; dunderförkylning, pollenallergi eller svininfluensa. Den sista är dock sagd med en gnutta ironi, även om Wien blev smittad andra dagen jag var där. Jag hoppas på dunderförkylning, skulle vara ganska så bulle om jag är pollenallergiker.


Målning av Gustav Klimt, var på ett museum med hans målningar bland annat.

Men tillbaka till Wien (inte bokstavligt)! Det är en av mitt livs bättre resor om man säger så, och det gör man. Vi gjorde roliga saker nästan hela tiden och allt var sjukligt intressant! Vilken stad säger jag bara! Orkar inte skriva allt vi var med om idag, men kanske, om du har tur, så har jag orkat skriva ner det mesta inom en snar framtid (i bästa fall).

Nu vill jag sova bort mina influensasymptom och sen tycker jag att Lund kan slå värmerekord igen så att jag blir finfin till balen!

Säg ditt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0