Candy is dandy, but liquor is quicker

Ciao suezia! Hemma från en vecka i Toscana och är redan deprimerad av regn och ensamhet. Riktigt typiskt att det var RIKTIGT fint väder hela veckan jag var borta och nu när jag är hemma så blir det svensk sommar igen... dessutom är alla vännerna iväg på hultsfred eller annan ort. Men jag ska väl inte klaga. Jag är nöjd med min solbränna och så har jag ju varit chic i Italien!

På vägen till Italia åkte vi bil så därför fördrev jag, Linnea och Carolina tiden med att titta på härliga klassiker och annat skit. Filmer som Dirty dancing, Harry Potter och fången från Azkaban,  Charlie and the chocolate factory (the original) och Ondskan rullade på vår digitala filmduk i form av en lap top.

Väl framme i pastaland blev det mycket sol, mycket bad, mycket kultur och sa jag mycket sol? Helt galet och underbart varmt hela tiden (underbart eftersom vi hade ac på rummet) även när det var åskoväder och ösregn. Att det var 32 grader på natten säger nog en hel del om hur kokande det måste varit på dagen. Vi förvandlades alla till äkta soltorkade tomater, men mest Linnea.


Detta är matsalen till hotellet vi bodde på, Hotel Biondi i staden Montecatini.

Jag har nu sett det lutande tornet och nästan sett det där hästloppet som är med i Quantum of solace på torget i Sienna. Sett det runda torget i Lucca och även sett en massa nakna kroppar i marmor, bland annat David i Florens.
 
Mycket nöje!

Säg ditt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0