Dusk

Nu har jag börjat skriva på en artikel om vampyrtrenden som fortfarande sitter i sen i höstas. Börjat skissa påen illustration också, hm, jaa. Och så har jag promenixat i min ensamhet för att hämta smutstvätt som jag ska tvätta snart. Sjukligt ointressant.

Men imorgon ska jag förlja trenden och gå och se Twilight med Helena och Julia! Vi lär vara ganska ensamma i salongen, alla som har velat se den har väl redan sett den.

Haha just det, jag och min andra hälft skulle ju mysfika på Gräddhyllan igår. Så vi möttes vid Grand och pinnade över till gräddis. Väl där visar det sig att de alltid har tjugoårsgräns efter kl 18.00, sjukt löjligt, vi som hade med oss legg och allt. Så vi chansar på att något annat café har öppet längre än till tio eftersom klockan var tjugo i när vi blev utslängda. Vi går till Ariman och jag vill verkligen inte gå in där eftersom jag tycker att det är snuskigt (fördomar) och att alla som är där är så himla "speciella" och coola, eftersom de hänger på just där. Men vi går in ändå (hade inget alternativ) och ser att det för ovanlighetens skull är helt fullt. Bajs tänker vi (inte jag så mycket) och vandrar vidare genom staden, som var full av partyprissar med killers eller kavaj. Till slut köper vi godis på Hemmakväll och smiter in på SF Royal. Där sätter vi oss i en soffa och låtsas att vi just sett filmen som alla är på väg från. Många biobesökare och godisbitar senare är det bara jag, Julia, godispapper och en kille i biouniform kvar. Det var väldigt trevligt, och fnissigt, och klibbigt och vi kom inte hem förrän 00.15.

Allt blir vad man gör det till!


Säg ditt
Postat av: nina

awwe hade jag varit hemma hade jag ju promenixat med dig!

2009-01-27 @ 03:41:10
URL: http://nihao.blogg.se/usa
Postat av: mikaela

ååh jaa :(

2009-01-31 @ 15:53:52
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0