Hohoho

Fick en bra start på morgonen med sms från nummer XV. Snart kommer jag få lön! Feels pretty good. Då behöver jag inte ha ångest för mina slösaktiga vanor (vilka då?), som till exempel att bli av med 200 riksdaler efter att ha hängt sin jacka obeskyddad på en lokalfest med 250 pers. Eller som att köpa örhängen för 119:- i julklapp till sis. Eller som att köpa biljett till Juldagsdamn! på mejeriet till juldagen för 165:-. Eller som att luncha för mycket på stan... detta låter kanske löjligt lite, men ack så fel man kan ha. Jag måste spara! Efter i vår kommer jag att vara en väldigt fattig kvinna. Jag ska betala resa till Prag (drygt 2000:- exklusive mat o shopping), bal och balklänning (balen kostar ca 800:- och om jag vill ha min drömklänning så kommer den kosta ungefär 2500:- <--SHIET!!) och sist men inte minst min student(mössan kostar 350:- och sen ska man ha flak och det kan nog kosta runt 1000:-). Så ni ser, många bäckar små...jag har helt enkelt inte råd att lägga ut pengar på onödiga saker.



Därför startade min dag bra!

Nästa termin kommer jag vara ledig varje tisdag, det är sinnes men sant. Ska skaffa jobb så att cashen rullar in som de ska (det går bra nu, kompis det går bra nu). Kommer bli FETT!

Säg ditt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0