Dimanche

Här om dagen, rättare sagt i söndags, var jag ute på parkpromenad, vilket har blivit en av mina favoritsysslesättningar under lediga höstdagar här i Paris.



Först åt jag en improviserad gottelunch med mackor, kokt broccoli, ägg och färska chaminjoner stekta med lök.


Sedan åkte jag ner till Jardin des Plantes och tittade på alla lyckliga söndagsstrosare och alla vackra höstblommor och perenner.

Ballonger tillhörande liten, lycklig fransman.





Sedan började jag promenera bort mot Bastille och gick över bron till Ile Saint-Louis som har utsikt över Notre Dames bak.

På Boulevard Henri IV blev jag plötsligt överraskad av halva Paris på rollerblades. Det var underhållande att se alla möjliga människor kutandes fram på hjul och inte minst poliserna som åkte i vrålande fart längst fram i ledet (även dem på rollerblades såklart).

Det var en fin söndag, en sådan som man gillar lite extra.

Säg ditt
Postat av: Maria

spanar in kronprinsessan...vad tycker du om boken - gooood? :D

2011-10-20 @ 18:29:27
URL: http://osvalds.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0