Ananas

Jag hade velat skriva något om när jag var på Chartier i förrgår eller hur mitt besök på ett franskt sjukhus var eller hur vackert Paris är på hösten men det får jag spara till några andra gånger. Just nu sitter jag som en strandad säl i fåtöljen med en massa basilisker i bihålorna. Ja, jag har bihåleinflammation, igen. Det är inte roligt och lite smärtsamt så jag har varit hemma från jobbet i två dagar och kommer förmodligen inte ta mig dit imorgon heller. Vilken tur då att franska apotek säljer dunderkurer som inkluderar fem olika recept för mer än en femhundring. Nu ska jag knapra piller och smaska frukt resten av veckan.

Denna ananas blev slaktad här om dagen till en efterrätt i ugn. Synd på en så vacker frukt.


Säg ditt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0