Ma très petite soeur

För en vecka sedan fick jag besök av min lilla, lilla syster Carolina. Hon är inte så liten egentligen men för mig kommer hon alltid vara yttepytteliten.

Vi gjorde en massa roliga saker som man gör när man är på semester i Paris. En dag gick vi runt i Montmartre och åt crème brûlée på Amelies kafé. En annan dag gick vi på zoo och tittade på djur i bur. Det måste vara det roligaste jag gjort på länge.


Zooet ligger bredvid parken Jardin des Plantes som vi beundrande vandrade genom först.

Carolina går en fotokurs så vi stannade många gånger för att få perfekta analogfoton.


Sen kom vi till djurparken och där fanns svarta svanar.

Och leoparder i små burar, men det var inte det jag var mest exalterad inför.


För det var flamingosarna jag helst ville se.

På gräsmttan låg långa rosa fjädrar blandat med höstlöven.
Sedan åkte vi hem, det är därför den lille ser så nedstämd ut. Det här är förresten min metrostation, Charonne.

Säg ditt
Postat av: linnea

hahahahhaa nää jag älskar blodpudding (speaking of dina kommentarer) så äter ALLTID med killarna då :) but u know me, typ all mat går ner. Gillar det där med blod och inälvor. och jaa klart killarna fortfarande dricker välling, dom komer väl aldrig sluta... men dom kallar det mimmi? kanske har förändrats..

2011-11-17 @ 13:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0