Black bird

När jag var liten var min hatfågel koltrasten. Måste den stå och skrika allt vad den orkar när man ska somna? Fönstret måste vara öppet i förhoppning att bastuvärmen i sovrummet ska förvirras av åtminstone en liten vindpust. Så sitter den där svarta dammtussen och skriker osammanhängande pipljud. Det kunde inte bli värre då.

koltrast 3



För några dagar sedan, på väg till ett dagis, tycktes jag mig höra ett sådant där osammanhängande pipljud och mitt hjärta hoppade upp lite i halsgropen ungefär. Så hemskt, hemskt vackert. Koltrasten är nu för tiden min absoluta favoritfågel och när den sjunger för mig vill jag inte att den ska sluta. Vår! Nu är det januari och våren är så jobbigt långt borta, från Sverige. Undrar om det finns koltrastar i Paris...


Säg ditt
Postat av: Maria

hur kunde du hata koltrasten? ahh? :) tråkigt med sjuka barn. Och inte kunna säga hejdå till stade på riktigt. Men den finns ju kvar! Paris paris paris! Åh, du kommer få det helt och hållet underbart! Övertygad om det :) Och jag känner att jag måste komma och hälsa på när du har bott in dig i staden! Pratade med mamma om att komma ner typ andra veckan i april (dem är ju där då...) och hälsar på dem och dig :D Wiee! Kram!

2011-01-29 @ 13:44:15
URL: http://smakexplosion.blogg.se/
Postat av: K.Jonsson

Har du tillstånd av fotografen att använda den bilden?

2013-04-30 @ 23:23:16
Postat av: K Jonsson

Har du tillstånd av fotografen att använda den bilden?

2013-04-30 @ 23:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0