Oxford Periwinkle

Jag är så fruktansvärt trött. Ja, jag är så trött att det är värt att frukta och inte på det juiceiga sättet. Mina ögonlock har fastnat någonstans vid knäna och jag har redan börjat dreggla för att jag nog tror att jag sover.

Idag har jag jobbat i exakt tre veckor med 8 timmar om dagen nere i ett lysrörslager på American Apparel (eller det är lager för kläder och inte lysrör men belysningen är... ja, du fattar). Glamoröst tycker kanske du men då kan jag säga dig att det mer är roligt än glamoröst. Mina arbetskollegor är otroligt fina och jag försöker lyssna och prata så mycket franska jag kan och det går ganska bra.

Tumblr_lp5wqy5lcw1qgps7xo1_500_large

Jag har hunnit göra lite andra saker också förrutom att jobba som till exempel två utekvällar i rad (med jobb dagen efter såklart), cyklat runt i staden, kollat in Paris Plage, ätit mangorgasmglass från Berthillon, kollat på Les Triplettes de Belleville och bränt mig i solen under min lediga dag som spenderades i Jardin du Luxembourg. Så nu känns det som att hela jag (från BH-kanten och uppåt) är ett stort blåmärke.

 

Dags att skölja av jobbsvetten och gå och drömma lite. Eller så struntar jag i avsköljningen och bara sover istället. Så får det bli.


Säg ditt
Postat av: caro

haha innan du föreslog att det lät glamoröst hade ingen tänkt tanken!!

Men najs att du såg filmen!! vad tyckte du?:D

2011-08-04 @ 17:44:22
Postat av: mikaela

i know right ;) den är helt underbar men jag har sett den innan, i ettan på gymnasiet! så det så! var det inte jag som tipsade dig om den? äsch...

2011-08-04 @ 21:53:25
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0