Dada

Igår var jag och tittade på modern konst på Pompidou, Paris knasigaste byggnad med innanmätet på utsidan. Först såg jag mest sådan där konstig konst som du tänker "Hm, skulle inte jag kunna göra det där själv?" men sen inser att du aldrig skulle komma på idéen att göra just den där röda strumpan i skåpet eller tändstickorna i snören. Sedan kom orginalkonsten, de första konstiga konstverken, upp och ner vända pissoarer, klassikerna och då blev jag ännu gladare (än för röda strumpor). Matisse, Picasso, Duchamp, Braque, Delaunay, det var roligt.


Mitt fina chilenska muséesällskap och klasskompis.


Kissnödig?


Fick barndomsminnen till denna som har hängt i föräldrasovrummet länge, gör den det fortfarande?

Säg ditt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0