From the city

Jag sitter i pyjamas och äter riskakor med ostsmak, något av det godaste som finns tror jag. Just nu i alla fall.

Jag ska snart bli en liten kall boll för upptining i min mjuka säng med mitt mjuka täcke. Mina fingrar är lite stela och kalla efter min första riktiga höstpromenad inne i stan. Turen gick från Slussen till Odenplan till Sergelstorg och mycket där emellan. Jag och min kompis skulle egentligen sätta oss på ett café men det visade sig vara ganska svårt när alla stolar var upptagna. Utan värme kunde vi dock inte gå runt och bestämde oss därför för lite take away från 7eleven på en blåsig bänk i Spökparken.


Om det var spökligt? Inte så värst.


Vi valde vars ett Strindberg-ord på Drottninggatan.



Och ett tillsammans.
En fin bakislördag som började extremslött med godis och The City och slutade med fint sällskap och mysig höst.


Säg ditt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0