Blue river

När jag är lite nere, trött på allt och bara vill vara inne, när jag har en av "those mean reds" som man inte riktigt kan sätta fingret på så finns det inte mycket jag kan göra. Eller det finns en hel del att göra, men listan begränsas p.g.a. min ovilja att gå ut. När Holly Golightly har sina mean reds går hon till Tiffanys med en bagel och en take away-kaffe och den där röda jobbiga känslan försvinner för en stund.

När jag har en riktigt röd dag sätter jag på datorn och låter "Breakfast at Tiffanys" rulla en stund. En bra och billig terapi.


Säg ditt
Postat av: Ida

Ja det finns typ 15 olika Sorbonne, men det lär stå vilket som är ditt på dina papper. Kan tänka mig att du tillhör samma som mig, det är den filosofiska/humanistiska delen. Sen är det typ historia, ekonomi, teknik etc. Du klarar dig bra på de fraser du kan, för de börjar ofta prata engelska med en fast man pratar franska! :) Så du kommer klara dig! Jag har gjort samma sak, för fyra år sedan, och då klarade jag mig! Åh men då är det ju i mina trakter du flyttar till, väldigt bra område! Jag gör utbyte från Linköpings universitet, så jag läser 3e året, statsvetenskap och litteratur. Men bara en kurs är på franska, resten på engelska/franska. Oj, tips! Ja, har du varit här förut? Det du kan tänka på är det vanliga när man besöker storstad, rånrisk och så där. Var beredd på att metron kan stå still pga strejk. Det är vanligt med strejk här! Åk inte taxi själv sent på natten, åk inte metro själv sent på natten.. Men annars är det en underbar stad, det är svårt att ge tips eftersom allt måste upplevas! När kommer du hit?

2010-11-25 @ 10:28:52
URL: http://idasofia85a.blogg.se/
Postat av: Malin

Alskar den filmen!

2010-12-03 @ 18:53:18
URL: http://piccadillytears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0