Honey, I'm home!

Nu sitter jag i den bruna soffan i vardagsrummet och hör ljudet av väggklockans tickande blandat med mammas pyssel och plock i köket. Jag är hemma i Lund. Efter två och en halv månad i huvudstaden med storstadsatmosfär och snortorkande så är jag tillbaka på hemmaplan, men bara för en kort visit, åker till mitt andra hem på söndag igen. Jag är glad att jag inte längre bor i lilla Lund men så hade jag nog inte tänkt om jag aldrig hade flyttat. Skillnaden blir större när man vet att det finns en annan slags vardag, där man får känna sig självständig.

Än så länge har jag hunnit med nästan alla lundaklassiker; träffat barndomsvännen Nina med familj, cyklat, gått på promenad i botaniska trädgården, träffat Julia med brie-bagel, gått på kullersten, konverterat till karnevalism (all min kärlek till alla studenter med tillbehörande spektakel). Det enda jag saknar i lundaväg nu är nog resten av kompisgänget och lite traditionsenlig torsdagsfestande på nation. Det kommer, har ju bara varit här i en dag än så länge.


Jag grävde lite i datorns bildsandlåda för att hitta någon bra lundabild men det var snålt med det. Denna bild togs förra våren till mitt projektarbete som tillslut blev en hemsida om mode (modigt.se). Mina modeller är min kära lillasyster och min kära "lillebror", finaste! Bilden är tagen på mitt tak så man ser lite av Lund i bakgrunden. Dock väldigt lite.

Säg ditt
Postat av: Maria

mhm. it is hammarby sjöstad :) lite skrämmande att lund är som vanligt...ja. Men lite mer vårigt kanske? regnar här i stan...hälsa lundisarna:D ses snart iaf!

2010-03-29 @ 16:12:08
URL: http://smakexplosion.blogg.se/
Postat av: Ingrid

fin bild :)



hoppas du har en fin start på veckan :)

2010-03-29 @ 18:49:42
URL: http://lillsiz.blogg.se/
Postat av: Albin

SV rakade en del av huvudet.. :<

Fin bild!

2010-03-29 @ 20:30:42
URL: http://amsterdamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0