Sailor chic

Tjabba, tja, hallå, hej, tjena! Sitter i storhuset och leker med internet då det fortfarande inte är fixat till lillhuset. Ganska så mycket bull alltså. Har dessutom var superduper förkyld í tre dagar nu, febern har dock gått över och idag var jag till och med och handlade. Inte för att jag hade något val, vill ju inte svälta bort i snön. Innan dess hade jag knappt lämnat stugan på två dygn och saknade föda som inte var rinnande av något slag (hade mot slutet bara yoghurt och mannagrynsgröt kvar). Gjorde pannkakor med hallonsylt och chokladkräm dock, det var ju mumma. Så intressant har mitt liv varit de senaste dagarna.

Nej vänta! Jag träffade ju Tora tha Pimp för några dagar sedan. Vi åkte till Liljholmen och shoppade på Stadsmissionens gigantiska second hand där. Jag köpte en röd hatt, väldigt fin och som Tora uttryckte det lite "sailor chic". Den kommer passa perfekt till mina nyinköpta röda pumps som har röda rosetter med guldkedja längst fram, så Blair Waldorf tillsammans. Har blivit helt galen i GG, har två säsonger att beta av på datorn, yay! Det är inte bara för de smaskiga intrigerna, kläderna är ju galet fina, ren inspiration. Köpte en vit blus med krås och pärlknappar i sann GG-anda också. Kommer bli så preppy. Har köpt en vit lampa när jag ändå höll på, med fransar längst ner, en sådan där gammal. Ska lägga upp bilder snart, lovar. Papi, håll för öronen, men mitt minneskort till kameran har pajat. Ska se om jag kan fixa det annars får jag köpa nytt. Sen ska jag fota allt och alla!



Just det, tillbaka till Torautflykten. Efter att jag fyndat hatt och hon fyndat pimpjacka med pälsrunt kragen och ärmsluten så åkte vi hem till henne och kalasade på bullar och kaffe. Hon bor i en fin liten lägenhet, väldigt mysigt och hemtrevligt. Det var kul att umgås med en jämnårig likasinnad själ som omväxling. På tal om det så ska jag fika med Matilda på lördag, ska bli roligt. Imorgon är det någon slags vernissage på Grandpa på söder, de kallar det för "SoFo night", nerdigt men sant. Får se om jag lyckas få med mig någon (vem Mikaela, vem?) annars tror jag inte jag går dit, ensam. Någon som är på?

Nu ska jag inte trötta ut dig mer, sov så gott, eller något annat gott, för det ska jag!

XOXO

Säg ditt
Postat av: Anonym

hehe ja den är riktigt gosig:) varm också! var jobbar du då?

2010-01-28 @ 13:26:20
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Carrou & the Bird

Sv: Tack tack! hmm, vitt är bra! prova med en färgstark matta? ryamattor är underbara! har själv en mörkröd :D livar upp rummet ;) Kram

2010-01-28 @ 18:43:51
URL: http://carrou.se
Postat av: Maria

VA? Chailatten på espresso haus utan socker? How can it be? :P HEhe, får väl checka om det stämmer. Men alltid billigare att göra själv....

2010-01-29 @ 09:36:19
URL: http://smakexplosion.blogg.se/
Postat av: Maria

stockholmsnyheter...:):) it's going gooood! Har nästan allt hundra procent klart som korvspad. PRaktik plus lägenhet! Berättar mer sen!

2010-01-29 @ 09:37:31
URL: http://smakexplosion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0