For generations

Fjärde dagen av penicilinbehandling och jag känner mig faktiskt lite bättre, dock inte frisk. Det känns som om slemmet har flyttats från näsan till halsen, inte coolt. Har blivit lite rädd för nässpray också sen jag fick höra att vännen Mia blev beroende vilket ledde till näsblod och när hon väl lyckades sluta överkonsumera den svidande vätskan blev hon helt igentäppt. Jag håller mig därför till de 3 tillåtna gångerna om dagen, fast jag skulle behöva fler duschar.

Blev väckt av farmor halv tolv idag vilket kanske var bra då jag nog hade sovit hela dagen annars. Jag fick höra om hur det var att ha bihålsinflamation på 40-talet. Farmor fick ingen penicilin minsann utan var tvungen att komma till doktorn flera gånger för att suga ut varet ur bihålorna, yay! Är därmed glad att jag lever på 10-talet.

Fick för någon dag sedan ett vykort från Julie med lite Dali på, väldigt uppskattat. Det står nu lutat i mitt fina fönster tillsammans med fotot på oss båda, en regning dag i Köpenhamn, som jag fick i studentpresent (fotot, inte dagen). Blev glatt överraskad då jag inte hade sagt min nya adress till henne, men går man på Spyken och har min käre fader som lärare är det tydligen inte så svårt att få den ändå.




En svinsnygg illustation följde med på kortet. Den är till hennes projektarbete som är att göra ett urval av Shakespeares verk i barnboksform, ska bli spännande att se resultatet!


Säg ditt
Postat av: Anonym

hoppas du får en bra vecka nu sötnos:) kramar

2010-02-07 @ 16:48:42
URL: http://musicrecord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0