The dinner

I fredags var jag och den lilla systern hemma hos plastsystern och hennes pojkvän på fransk middag, en försenad 20års-present. Och vilken present det blev! Vi åt världens godaste skaldjurssoppa med fetaostaioli och vitlöksbröd (får dreggel i mungipan bara jag tänker på det). Efterrätten bestod av frukter, bär och vit choklad, så att halva hamnade på golvet gjorde inte så mycket, den var så väldigt mumsig ändå.

När vi trodde det var slut på godheter och efter många skratt och samtalsämnen så kommer en ask med macarons fram och de var inte köpta i vilket dammigt litet bageri som helst utan kom direkt från Paris och macaronernas macaron, Ladurée. Så vi smaskade, skrattade och njöt lite till, innan det var dags att ta tuben hem till sängen.

 


Säg ditt
Postat av: Maria

Åh! Mums! Hade inte sagt nej till en sådan middag just nu...Har köpt biljett till juldagsdamn nu!

2010-12-16 @ 20:03:29
URL: http://smakexplosion.blogg.se/
Postat av: caro

Vi får gå till Ladurée när jag hälsar på i Paris!

Gosh, jag måste spara pengar så jag kan shoppa!

2011-01-05 @ 16:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0