The old gardens

Idag, andra advent, har varit en trött dag, eller en klassisk söndag. Med mina söndagsstrumpor på (det står ju ändå sunday på vristen) sorterade jag leksaker och byggde duplobåtar med de små barnen. Sedan dess har jag fått en spegel och ett TV-bord, knaprat på popcorn och peppisar och tittat på Sex and The City och Gossip Girl.

Förra adventsfirandet gick i en mycket lussigare stämma. Då susade jag till Lidingö och Anna som hade kalasat upp med lussebullar, glögg, dadlar (som jag inte vågade smaka i år heller), pepparkakor (både köbe och himmabakade) och allt detta till juletoner i form av de vanliga mysplågorna som "All I want for christmas", "Last christmas" och, ja, du kan nog resten. Om mysiga människor och smaskiga saker att tugga på definierar en väldigt fin tillställning så tror jag även att första advent är ett bra exempel.

Nu har jag även börjat använda min fågelskrud på riktigt.


Säg ditt
Postat av: amanda.

svar: visst är den söt :)



ja, men det måste verkligen vara drömmen att åka med en kompis? :)

2010-12-06 @ 14:56:42
URL: http://catchmeifyoucan.webblogg.se/
Postat av: trace

sv: nej alltså jag ska börja plugga i januari, :) jag kan inte heller någon franska så jag kommer plugga på engelska. men härligt att du ska lära dig franska, det vill jag också!

2010-12-07 @ 16:22:40
URL: http://vintagepinks.tumblr.com
Postat av: Raisa

Men jag bor i 11! Bor själv i en studio nära Nation men jobbar vid Bastille typ:P design? jasså. NYFIKEN berätta:P Riktigt kul att du ska komma till Paris! vi ses säkert ! säg till när du är här:p

2010-12-08 @ 22:01:12
URL: http://raisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0