The cake party

Jag genomförde ännu en stöld av bilder från Idas blogg. Jag hade bara tagit med mig min älskade engångskamera till ett visst kalas. Hur älskad kameran än är så är det lite svårt att få in oframmkallade bilder i datorn.

Här är i alla fall tårt-tack-kalaset hos Pyken, som höll ett finfint tal och var dagens blomsterflicka med aktivitet; rosutdelning.




Hon hade dukat jättefint med finaste servisen och vita och rosa rosor.




The gang


Tröjutdelning


Tack för tacket Ida!

Musslor, vin och tonårspop i natten.


En lycklig kväll när vi lagar musslor och dricker vin på Långholmen,  eller när vi står och fryser på Popaganda till brittiska toner av Belle and Sebastian (som jag lyssnade på till döden när jag var tretton och tonårs-deppig).


Framför kakelugnen på Långholmen.





















Musselpasta





Siri och Angela



Popaganda.

Hur har er helg varit?

TRANSLATION: Happy times with mussel-dinners and wine in Stockholm, or late nights at festival Popaganda with Belle and Sebastian, Robyn and Shout out Louds.
29 augusti 14:56
KOMMENTARER (1)

Sommar (sista delen, Öland)


Utanför Vickleby på Öland har havet lagt av sitt fotoutseende, det himmelsblå, och vräker vilt vrålande över stranden, slår störtvågor över bryggan över kajen, ända upp på gräset. Luften är en dimma av saltvatten som murar igen mina ögon, vinden och havet är samma sak, det dånar och brölar, mitt hårs rivs bakåt, västen är nära att slitas av, motståndet är så kraftigt att jag får gå baklänges ett tag tills vi rundat viken och kommer i lä längst borta vid udden.

- Här badar vi, säger mamma och börjar raskt klä av sig.

Jag doppar en tå i vattnet och ryser av kyla.

- Åh, men det är inte så farligt kallt ändå, säger jag.


Sedan hoppar vi i. Simmar med snabba, ryckiga tag och doppar huvudet innan vi springer upp på stranden och lufttorkar i orkanen. Känslan av oändligt liv, av trots och styrka gör mig hög som av droger. Ja, det är nästan som att vara förälskad och på väg till ett hemligt och förbjudet möte.

Hemma vid stugan plockar vi gigantiska, närmast magiska Champinjoner på Alvaret. Vi grillar dem till middag med färsk lax och rödbettor. Stora, djupt skära hallon till efterrätt med gammeldags gräddmjölk. Och jag ryser av lycka över sommarens sista dagar av semester.



















PS. Svamparna ser väldigt läskiga ut, jag vet. Men de smakade...magiskt!

TRANSLATION: A few last summer snaps from a mini-holiday with mum at our country house in Öland.
27 augusti 09:20
KOMMENTARER (2)

Ida Pyk, 1 år!


Efter en lyckad och intensiv vecka var det på sin plats att fira att mitt märke Ida Pyk fyller ett år! Och det gjorde jag genom att bjuda mina fantastiska medarbetare på kaffe och tårta på Långholmen.


Jag och min duktiga assistent Mikaela, som fick jobb hos mig som assistent här genom bloggen.

Vi åt prinsesstårta och alla fick var sitt Ida Pyk plagg och en vit ros.







Fotograf Jenny Lexander



Så här fint bor jag på Långholmen nu.





Säg ditt
Postat av: Shiko

Hej!

Hjälp mig att bli Nelly.com's nästa skodesigner.

Rösta på min skodesign.



http://nelly.com/designyourshoe/?obj=gh5cy2jOdwFj6NOKxBTi95WnvcG1OZ6s7xLtou8FeAnXO2f02yhz#shoeGallery



Ps. Kommentera min blogg när du röstat. Alla som röstar får länkningar när tävlingen avslutas

Om du har redan röstat så ber jag om ursäkt

2010-08-30 @ 08:42:10
URL: http://shikos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0