Confuscius has a puzzling grace

Nu ligger jag i min säng med täcket över öronen och piper ikapp med månen. Så hade jag skrivit om det hade varit sant vilket det nu inte är och det tycker jag är lite synd. Jag är så fruktansvärt dålig på att gå och lägga mig och jag borde verkligen sova nu. Innan idag höll jag på att svimma utanför Nordea. Jag skulle ta ut pengar på banken eftersom min plånbok är stulen, därmed mitt bankkort. När jag tagit en nummerlapp känner jag att jag inte längre kan vara kvar innomhus, mår som en spyfluga. Väl ute knäpper jag upp mina byxor, det måste ju vara därför jag mår illa, för tajta byxor, right? Åh nej, så roligt ska vi inte ha det. Varför är det så svårt att fokusera blicken och vad gör alla svarta fläckar framför ögonen? Kanske bäst att lägga mig på bänken innan jag trillar ihop i en lite hög.

Detta blev ödet av min, i tanken, effektiva dag. Jag skulle ha tagit ut pengar, gått och klippt mig, handlat frukt på Hötorget, städat, hämtat kids och gått på kurs. Nu avbokades halva dagen. Blev dock glad av kursen som vanligt och är hemskt ledsen att det är sista gången nästa gång.

Min tolkning av en annan modeillustration, kommer inte ihåg vad illustratören hette dock.

 


Säg ditt
Postat av: Karin

riktigt bra jobbat

2010-04-14 @ 09:58:27
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: jess

jaa det finns hur många exempel som helst egentligen haha

2010-04-14 @ 13:06:22
URL: http://theshedevil.blogg.se/
Postat av: julia n.

ehhh gud vad snyggt.

2010-04-18 @ 20:22:34
Postat av: alex

väldigt fin teckning!

2010-04-20 @ 21:27:27
Postat av: mikaela

taack så mycket :)

2010-04-21 @ 13:55:07
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0