Great dinner with coke

Har varit på föreläsning mellan 8-10 idag, en ny delkurs har börjat och vi börjar 8.00 varje föreläsning. Då gillar man att studentspexigheter som akademisk kvart existerar. Har lite beslutsångest/förvirring om plugget. Jag skulle kunna plugga och klara alla tentor men då ha mindre tid till att tex jobba och ta körkort. Vet inte om jag vill plugga än, har precis tagit studenten från allt plugg för tusan. Men det löser sig väl, får fortsätta att gå på föreläsningarna och jobba de andra dagarna.

Efter föreläsningen så träffade jag Helena och vi gick i samlad trupp till stadsbiblioteket då 50% av oss skulle plugga. Jag hörde till den ostuderande delen av vår duo så därför slutade jag med Andy Warhols dagbok i knät. Intressant läsning faktiskt, dock inget som jag skulle sträckläsa, den är fet. Fick reda på att han åt jul-kalkon med Mick Jagger och även att han fixade coke med John Lennon. Fett ös medvetslös.


Då min plånbok är full av tomhet och vi båda (jag och Helena, inta jag och Andy) var hungriga som små fågelungar så bestämde vi att Helly köper sushi på Sushi2Go (där ytterdörre btw var trasig så vi fick gå in köksingången vilket kändes väldigt sneaky; att vara back stage och se sushimästaren stå och rulla för fulla muggar) och sen åkte vi hem till mig och min kylskåpskalla spagetti och köttfärsås och festade loss i solen. Mycket nöje.

Resten av dagen har, sorgligt (se förra inlägget) nog spenderats framför datorn, The City och The Hills, båda senaste säsongerna. Nu ska jag duscha och sen väntar marängsviss hos Olivia.

Säg ditt
Postat av: Stina

Akademisk kvart är ju nice! Men vi har inte det.. Slutar typ en kvart/20 min tidigare istället. Det är också nice ;)

2009-10-07 @ 17:34:53
URL: http://stiinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0