Medallion

Sitter och lyssnar på Best of Simon & Garfunkel, tittar på när Annika och Peter kokar potatis och pimplar vin. Vi ska äta fyllda spättafiléer med musselsås, och jag är så hungrig! Min mage kurrar av besvikelse och mitt huvud snurrar av näringsbrist. Ojojoj. Ont i halsen har jag också. Ensam är jag också, Annika lämnade precis köket.

Paprikafylld spätta med korianderolja och linssallad
Jag tror att jag har tappat det lite. Greppet. Men jag vet inte om vad jag har tappat det, greppet alltså. Nä nu leker jag, jag har inte tappat något, förutom mitt humör. Varför ljuger jag? Jag har inte tappat humöret. Vill väl att det ska låta bra.

Det är klubb på mejeriet ikväll, tjugogräns. Jag tror inte det blir nåt, kollektivet mikaelaochjulia är inte så pigga, och 50% är förkylda, Julia. Majoriteten röstar nog mot. Det blir kanske kladdis i micron och film. Eller fniss. Ja fniss vill jag ha faktiskt. Ska ringa Julia.








Faktiskt inte alls det jag ska äta, förutom fisken då.


Säg ditt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0