Hard work, work

Var tvungen att gå upp svintidigt för att gå till tandläkaren. Så jag är lite trött nu, efter allt skrapande i munnen. Om en timme sticker jag till Malmö för att rensa ogräs på en takterass med min stora bror. Hoppas det inte är allt för jobbigt bara, min slöhet är gigantisk :P.

I detta inlägg vill jag även förklara varför jag har döpt min blogg till galago, eftersom det var någon som frågade och tyckte att jag inte var särskilt klok.

När jag gick i trean (på lågstadiet) så skulle vi jobba med olika djur och alla mina kompisar tog djur som lejon, häst och hund, men jag ville inte jobba med ett djur som jag redan visste hur det såg ut så jag gick hem och kollade i lite böcker. Min pappa hade en stor pärm med en massa djungeldjur som jag bläddrade igenom. Jag fastnade för en liten krabat som kallades för Bushbaby, eller Galago.

När jag senare i livet skulle starta en blogg ville jag ha ett namn som inte direkt kopplades till något och som inte så många visste vad det är eller betyder. Vad jag då inte visste var att det även finns en serie som heter just Galago, men det var alltså inte den jag syftade på från början.

Galago  inte Galago 


Hoppas nu att alla har blivit lite klokare på mig och min blogg!

Säg ditt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0