Pourquoi

Jag sitter och cruisar genom bloggen från parisåret. Det var så mycket jag gjorde och inte gjorde då märker jag. Jag utforskade staden, gick promenader i parker och på gator, gick på marknader och pratade franska. Jag frös inte i september, åt inte lingongrova till frukost, åkte inte buss och tunnelbana till jobbet. Jag vet att jag inte var toppenlycklig och bekymmersfri bara för att jag bodde i Paris, för det var jag inte. Ibland var det extremt jobbigt med familj och vänner så långt bort och paddor till fransmän som fick en att le lite men sen sloka ännu mer, men hela vardagen blev i alla fall lite vackrare. Livet var nästan likadant som det är nu, fast jag hade Paris runt mig. Det var fint och jag saknar det så att det suger till i magen.

Kanske jag borde flytta dit igen? Eller till San Francisco, eller Köpenhamn?

Varför är man aldrig nöjd.

Säg ditt
Postat av: caro

inte "man"..... DU

2012-09-28 @ 16:23:04
Postat av: Maja

Hallåsan, Maja/gamla Cherry Ace här! ^^ Vilket sammanträffande att du gjorde detta inlägg, det är nämligen som så att jag ska plugga franska i Paris fr.o.m november! :D Jag letar nu efter boende och kom på att du kanske känner till ngn som önskar sig en roomie? Såvida du inte joinar mig och vi kan leta lya tillsammans... ;)

Svar: ååh!! cherry ace! när jag såg din kommentar fick jag ett till sånt där sug i magen, paris! fy vad kul för dig! tyvärr är inte denna höst hösten då jag återvänder till paris... och vet heller ingen som behöver rummis, men har du hört/sett http://www.entreeparis.com/ ? det är en sida för folk (svenskar bara kanske till och med?) som ska bo i paris men behöver hjälp med olika saker, typ boende, kontakter och sånt. kolla in det om du inte redan har hittat någon rummis/boende!! du kommer ha det så kul och bra och fint! OCH du borde börja blogga igen, en parisblogg!!
Mikaela

2012-10-07 @ 17:28:39
Postat av: Maja

Ooh, vad underbart! Horredu, sager man inte att man ska ga efter sin magkansla? ;)
Entree Paris? Den har jag inte hort om men ska omdelbart kolla upp det, tusen tack!! :D
Jaa, jag tror skarpt det med. Far kika igenom dina gamla inlagg for att se vart man ska strapsera!
Haha, har faktiskt planer pa det! Ska bara komma pa ett fyndigt bloggnamn forst ;)

2012-10-16 @ 23:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0