Kids

I torsdags kom min bästastebästa vän till Paris och det blev ett riktigt "Love Acctually"-möte med tårar och världens längsta tågstationskram. Nu gör vi staden tillsammans och igår var vi ute på Chez Moune vid Pigalle och svettades sönder till härlig musik och korkade fransmän. Idag ska vi på söndagsmarknad vid slutet av min metrolinje.

 

jane-birkin-011

Jane Birkin.


Säg ditt
Postat av: EVELINA - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Vad härligt med besök! Sånt lyser verkligen upp - till och med när man bor i Paris =)

2011-03-16 @ 18:16:49
URL: http://eimk.blogg.se/
Postat av: Lina

Va kul att du valde franska. Vad fick dig att välja just detta språket? :) Jag har läst franska i skolan,s ammanlagt 5 år men jag har tappat i princip allt! Jag började på nivå A1 när jag började i slutet av september. Kom i början av september. Har dock börjat komma underfund med språket nu och tycker det är riktigt kul, trots att jag kanske inte är sådär jättebra. mitt problem ligger i att jag behöver träffa fler människor och prata franska med dom. Jag pratar inte så jättemycket franska i min familj, pratar svenska med barnen och mamman och pappan som är fransk är borta på veckorna haha.

Vad har du för dig på veckorna och så då? När kom du hit föressten?

2011-03-17 @ 08:50:30
URL: http://linadolfsson.blogg.se/
Postat av: Maja

Vad underbart! Hoppas ni hade en lyckad loppisrunda! Är det den i Montmatre ni gick på då? :D

2011-03-18 @ 11:57:29
URL: http://cherryace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0