À bientôt

Igår åkte mina två vänner i Montmartre hem till Lund för att bli plugghästar på riktigt i höst. Jag åkte dit med en liten klump i halsen och hjälpte dem med disk och en sista måltid på den grönblommiga soffan.

De har tagit med mig på mina första (och än så länge enda) parisiska hemmafetser, till koolaste klubbarna i stan, på bokevent på Shakespear & co, på promenader runt Sacré Coeur, på glass vid Seine, falafel i Marais och oändligt många minikaffekoppar vid runda bord under röda markiser. När jag tänker på allt vi har gjort blir det som en liten film i mitt huvud, som en musikvideo om några fina vänner.

 

När de hade lämnat lägenheten på den lilla återvändsgränden vid Abesse stannade jag kvar en stund och sade hejdå.


Säg ditt
Postat av: Eleonore

Det låter som ni har hunnit med massa kul, tråkigt att de lämnar Paris nu :)

2011-09-01 @ 11:48:07
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0