Three

Idag, första riktiga arbetsdagen, har jag och Hedvig stått i en kokande het etta vid hornstull och strukit tishor med ångstrykjärn, inte cool. Nu är jag så sjukt trött och äcklig. Har inte varit så här äcklig på väldigt länge. Håret ser blött ut men inte av fukt. Det säger väl en hel del. Dessutom brände jag mig på strykjärnet så jag har ett lilarött bränsår på underarmen, inte heller cool. Men jag ska verkligen inte klaga, jag är ju för tusan i Stockholm och kirrar modevecka! Inte alla som får det, så jag är väldigt glad, och trött. (sova kan jag göra när jag dör)

Igår när jag hade träffat Ida och fått 30 st linnen att sy lappar i så åkte jag tunnelbana till slusken och därifrån skulle jag ta bussen till forum Nacka, precis som alla andra dagar men något gick fel. Jag hamnade istället på en myllrande Götgata. Denna miss var, och är fortfarande, mycket uppskattad då jag tänkte "va fan, jag kan lika gärna gå gatan ner och ta nästa tbana tillbaka till slusken" så det gjorde jag. På vägen hamnade jag i en hattaffär, och nej, det var inte en hatt innehållande en affär (som Elsa Beskows "Hattstugan") utan en affär som sålde hattar. Hattbaren hette den och jag slog till på en rosa tennisskärm för 49 spänn. Hade gärna köpt en av de alla ursnygga 20-talshattarna men de kostade också 400:- så det blev ingenting med det. Sedan gick jag vidare och tänkte vad synd det är att jag är så blyg och feg för det fanns så himla många människor med skitsnygg stil där, och jag skojar inte. Plötsligt märker jag hur jag går fram till ett snyggt par och frågar om dom inte vill ställa upp på ett foto till min streetstylesida. Jag blev helt chockad och under tiden det tog för dom att lägga märke till mig, ta in vad jag sa och svara (typ tre sekunder) hann jag tänka "men vad tusan håller jag på med, vad pinsam jag är" och var nära på att låtsas om att jag inte hade sagt något till dom alls och gå därifrån. Så blev dock inte fallet då de log gigantiskt och sa att de gärna ställde upp på en bild, de var smickrade. Så nu har modiga människor på modigt.se utökats med Sara och Adel från Stockholm.

Nu sitter jag på rummet och kom precis på att jag måste packa ihop tills imorgon eftersom jag ska flytta till Bastugatan då, innan jag börjar jobba 8.30, så jag måste sova!

Därför GOD NATT!

Säg ditt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0