Night

Jag vill verkligen hitta en billig sömmerska! Snart är det studentbal och jag vet precis hur jag vill att min klänning ska se ut, lite svårt att köpa en färdig då. Malins moster tar ca 1500:- för att sy upp en klänning, jag ska se om det finns någon billigare överhuvudtaget. Sista utvägen blir ju att köpa en färdig. Usch jag hoppas jag kan få den uppsydd! Vill verkligen ha den klänningen som finns i mitt huvud! Jag såg en bild på Christian Diors sommarklänning Shumann från 1950 i en bok hemma men kan inte hitta den på internet. Det är i alla fall en sådan jag vill ha, typ en sådan.


Den här klänningen är ganska lik det jag har tänkt mig, i alla fall kjolen är lik, sen tänkte jag ha typ halterneck och djup uringning i ryggen.

 
Diorklänning från 1955, nästan som den jag vill ha.


Diorklänning från 50-talet

 
Klänningen ska vara i gammelgrön/mint/ljus, ljus grön, ungefär

Marlene Dietrich, 1950. Marlene Dietrich

Säg ditt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0