Snowoman

Denna dagen, ett liv. Och livet har spenderats med två små barn. Vi har byggt en snögubbe, eller det blev faktiskt en snötjej, hon hade ju hästsvans och grus i hårbotten. Hoppas nu på att hon inte svettas sönder i dugget som dränker henne. Hon kanske blir en icewoman med lite tur och får ett skyddande lager av is utanpå det vita fluffet om det blir minusgrader någon gång snart.


Om du tittar riktigt noga ser du att det stå "tjej" i snön framför. Om någon undrade vad hon var för något, såklart.

Efter snöleken gick vi in och byggde med duplo resten av dagen. När jag var liten var duplo bara för bebisar och jag avancerade snabbt till lego, precis som min oövervinneliga storebror. Nu när jag ser på det lite mer objektivt tycker jag att legogubbar ser mesiga ut, duplogubbar är mycket gladare och det är väl det livet handlar om?


Vi byggde först ett disko men det blev tråkigt när det var så ljust och vi inte hade några diskolampor, så då byggde vi ett Zoo. Det brukar sluta så. Har folket på gatan varit med om en bussolycka eller solar de bara? Och bråkar killen i brandhjälm eller försöker han bara hälsa på både katten och giraffen samtidigt?


photo
Zooet blev helt galet poppis och folk fick köa i flera timmar. Han som stod sist fick stå en halv dag. Endast ett fåtal utsatta ligger kvar på gatan, fortfarande av okänd orsak. Resten hälsar på katten och giraffen. Killen i brandhjälm slutade på rygg hos elefanten. Det står en Zoo-tjej på bordet.

Säg ditt
Postat av: caro

haha åh duplo!

nu har ni väl minus igen skulle jag gissa... ska vara massa minus ända till i april! iaf i sverige;)

2011-01-28 @ 19:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0