Flocons d'avoine

Idag var jag och besökte en av Paris mest kända begravningsplatser, Père Lachaise. Edith Piaf och Jim Morrison är bara några av de många kändisar som ligger begravda där. Jag hann dock bara se Morrisons grav (av kändisarna som ligger där då) innan jag var tvungen att susa iväg till skolan för att sitta i kö en hel del.



Begravningsplatsen är oerhört stillsam med ett dammigt och mystiskt lugn över sig. Världens bästa ställe att bara gå runt på. Lugna sig lite, gömma sig från vägbullret och storstadshektet. Man kanske tror att det ska vara deppigt och smått obehagligt att gå runt bland små hus där det ligger döingar, men det är så hemskt vackert så det blir allt annat än deppigt. Tänk att andras död kan få en att känna sig så levande. Dit ska jag gå igen. Gött att det ligger väldigt nära mitt nya hem.












Hela dagen har varit väldigt fin. Jag åt frukost till en fin spellista som blandade sig fint med gråsparvarnas kvitter genom det halvt öppna fönstret. Det kändes som att solen också vaknade av fågelkvitter för den har strålat hela dagen och jag tror att våren snart är här på riktigt. Jag såg faktiskt krokusknoppar på en gräsmatta runt ett gammalt monument. Sådana finns det gott om här, monument alltså, krokusarna är mest bara på god väg än så länge.

Säg ditt
Postat av: LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Jag har varit jättemånga gånger till Paris, men ännu inte besökt den där begravningsplatsen fast jag flera gånger planerat att göra det. Ser verkligen fint ut där, ståtliga gravar!

2011-02-05 @ 20:14:16
URL: http://eimk.blogg.se/
Postat av: LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

SV: Blir riktigt avis på dig att du flyttat till Paris, älskar den staden!! =D Har du redan jobb eller något där? Modigt av dig att följa din dröm! =)

2011-02-05 @ 20:15:04
URL: http://eimk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0