American Autumn

Min kära vän Julia B skickade den här fantastiska lilla kortfilmen till mig idag. Älskar den! Lite Woody Allen, New York dinner-känsla över den och så är skådisarna så underbart söta och bra!
 
 

American Autumn on Nowness.com

 

Förövrigt har jag idag varit på Ikeamed plastisen Linnea och inhandlat diverse livsnödvändigheter som t.ex. doftljus, söta presentnamnlappar och isbitsformar formade som sjöstjärnor. Innan vi tappade bort oss i djungeln av diskborstar och pelare av nallebjörnar (blev helt attackerad, eller kanske mer överrumplad, vid barnavdelningen) åt vi såklart den obligatoriska talriken köttbullar, mos, lingonsylt och brunsås. Mums vad det smakade barndom!

När vi hade varit där halva dagen och därmed hade undvikt att plugga halva dagen så susade jag till ett nyt superduperfavoritpluggställe! Det är kaféet till Bonniers konsthall som ligger vid St Eriksplan. Där är det panoramafönster åt nästan alla håll och utsikt över vattnet mellan Norrmalm och Kungsholmen och de serverar te i skira glaskannor och de har gratis supersnabb WiFi! Jag blev alldeles till mig där jag satt med Mozart i lurarna och fingrarna steppandes över tagnentbordet på min silvertejpade gamla dator. Så bra det gick att plugga!

Nu ska jag gör det sista av seminarieuppgifterna (informationskompetens, yay), sniffa lite nytt doftljus och sen gå och lägga mig. Sussa sött!


Säg ditt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0