My vaycay

Nu har jag varit hemma från USA i nästan två månader och det känns ändå ganska bra. Resan var dock helt underbar, bara det faktumet att jag faktiskt var LEDIG varje dag var en kick! Först var vi i New York, sen San Francisco och sen NY igen. Det som gjorde resan ännu bättre var just att vi hade så mycket tid på oss att göra allt vi ville, och lite till. Förutom att se allt man måste (Central Park, Empire State building, Golden Gate Bridge) så gick vi på kroki-kurs och hamnade på block party i Brooklyn, träffade en tvättbjörn och beskådade quidditch i Central Park, var på rooftop bar och hamnade på efterfest på 18de våningen i Tribeca, såg asiatisk drag queen-show i San Fran till exempel.
 
De flesta bilderna är från San Francisco då jag köpte min nya feta kamera de sista dagarna av första NY-perioden.
 
Julia på MoMa
 
San Francisco!
 
Här är huset vi bodde i på Castro Street. Det gulgråa, trista längst till vänster.
 
Spegel över öppen spis i lägenheten i det gulgråa huset som var helt fantastiskt vackert på insidan.
 
Vi pinnade över bron.
 
Linn och Rebecka.
 
Dimman var så tjock och vit att man inte såg långt framför sig på vissa bitar av bron. Blandat med ljudet av bilar och långtradare låg en mistlursliknande ton som kom med jämna mellanrum och förstärkte den dimmiga mystiken. Mistluren var tydligen till för att varna alla båtar om att bron stod där den stod i den täta dimman.
 
Sol och bad på China beach.
 
San Franciscos flygplats i solnedgång. Lite kul också att vi på flygplatsen fick veta att biljetterna vi hade köpt inte gällde förrän nästa dag. Så där stod vi utan boende på en flygplats med felbokade biljetter. Som tur var fanns det exakt två lediga platser på flyget vi trodde vi skulle ta samma dag och vi fick boka om för 700kr. Puh.
 
Jag vågade tydligen inte ta med kameran ut så mycket sen när vi var tillbaka i NY men jag lovar, jag hade väldigt roligt!

Säg ditt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0