La fenêtre ouverte

Jag sitter med fönstret öppet och lyssnar på passagens oväsen och melodier. En koltrast sjunger påhittiga toner i träden på takterassen mittemot, en petite fille sparkar sparkcykel och åker långt framför sin mamma som går med trötta klackskorssteg. I lägenheten bredvid har de satt på hip hop-musik och ibland hör jag höga skratt tränga sig genom den gamla väggen. En vespa kör förbi och parkerar längre ner på gatan, kedjelåset skramlar när cykeln blir säkrad inför nästa åktur.

photo

Själv sitter jag och pillar på en söndermosad påskhare. Den smakar fortfarande gott trotts att den ser ut som hagelslag. När jag var liten var jag alltid galet försiktig med påskharefoliet (även chokladtomtefoliet och allt annat folie med ett ansikte för den delen) så att det inte skulle gå sönder eller skrynklas ihop och bli fult. Nuförtiden tycker jag inte att foliet är särskillt viktigt, det är ju chokladen jag vill äta.


Säg ditt
Postat av: Sara

Oj, det var länge du sparat den haren, om den var från i påskas vill säga:)

2011-06-02 @ 13:05:49
URL: http://thevelvetpond.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0