Heather gray


Idag är det lördag (höll på att skriva fredag) och jag slutade jobba alldeles lagom till regnet som har fallit ända sen cykelturen hem. Lite monsun är det faktiskt.

På det nya jobbet trivs jag verkligen jättebra. Jag trodde att personerna som jobbar på American Apparel bara är snygga och dryga men de är mest hemskt trevliga istället (och snygga i och för sig men det är ju inte det som räknas). Trots att jag inte kan mycket franska klarar jag mig bra då jag jobbar nere i underjorden, även kallat lagret. Bossen har förbjudit mig att prata engelska så att jag ska lära mig mer franska och kanske få jobba uppe i butiken snart.

På lagret är stämningen i alla fall alltid på topp och killarnas (jag är ensam tjej förutom en isländsk snäll flicka) iPhones turas om att DJ:a. Det blir väldigt mycket hiphop, på franska och så lite Outkast och så lite Metronomy och när jag inte springer runt bland trångställda hyllor för att hitta den där martiniblåa tubtoppen så har jag lunch med en baguette vid St Martin-kanalen.


Den här låten har spelats nästan varje dag på jobbet och innan jag började på American Apparel fick jag lyssna på den på varje förfest hos vännerna i Montmartre. Den är bra.

Säg ditt
Postat av: Maria

Woho awesame!!! :D

2011-07-17 @ 12:12:49
URL: http://smakexplosion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0