Haute parleurs

Jag är hemma i Paris igen. Sedan jag kom i fredagsmorgon har jag hunnit med lite vardagskaos och mycket kärlek till min favoritstad på jorden. Jag insåg att London är en helt underbar och fantastisk stad men den slår inte Paris på långa vägar och jag kan inte riktigt att sätta fingret på varför. "För att det är Paris" är ju ingen tillräcklig förklaring.

Igår satte jag i alla fall på mig min finaste kornblåa klänning och Idas röda Armaniläppstift och gick och kollade på Stephan Rollands haute couturevisning i den fantastiska salen i Théâtre national de Chaillot vid Eiffeltornet. Det var min första couturevisning och ungefär det vackraste jag sett på länge.


Jag lyckades filma en liten snutt innan minnet på kameran proppades fullt men kvaliteten är tråkigt nog pinsamt dålig och gör inte kläderna rättvisa alls.

 

Därför tog jag lite bilder också.


Här sitter de viktigaste gästerna på front row, bla Olivia Palermo i grönmönstrad klänning och glajor.




En av klänningarna med vattenfallsliknande släp. Magiskt.









Finalkreationen som fick en konstpaus och ännu pampigare musik innan den avslöjades och dränktes av aplåder och bländande fotoblixtar.



Släpet var så tungt att modellen var tvungen att lutande trampa sig framåt för att kunna vända hela skapelsen om och ta sig tillbaka.


Sedan var det defilé och kreationerna kom ut en sista gång för att ta emot aplåder och bli förevigade framför smattrande objektiv.

Säg ditt
Postat av: Anonym

vackert

2011-07-06 @ 15:56:23
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Maria

ÅHÅ kul med visningen! och anledningen "för att paris är paris" - tycker jag är fullt förstålig.



Förresten så kränger jag hallomi, nypotatis och tsatziki.....MUMMA :D

2011-07-06 @ 21:03:24
URL: http://smakexplosion.blogg.se/
Postat av: Maria

mango chutney is tha shit and always will be...Mumma! Do it - ät hallomin och njuuut. Och nu får ju jag sillcravings här va. Måste nog åka till IKEA! Värt ett besök bara för sillens skull....

2011-07-07 @ 14:13:22
URL: http://smakexplosion.blogg.se/
Postat av: Maria

Mmm...vinet var mycket uppskattat! Kakan stod dock orörd (av mig) igår. :) Yes! Update snart. Ska bara överleva min jobbhelg först hahaha :D

2011-07-08 @ 10:44:09
URL: http://smakexplosion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0