High society

Pool med badhyttar, rosenbuskar som svämmar över av rosa rosor, stiliga dandys och klänningar som skulle bli dränkta i dreggel om de inte hade varit på film (i alla fall av mig). Jag sitter och tittar på Grace Kelly och Bing Crosby i High Society och önskar att jag också var galet rik. Om jag hade Sams garderob från filmen hade jag nog aldrig lämnat den, oavsett om det var en walk-in-closet eller en byrålåda. Bada, äta och sova i de där klänningarna, mmhm.

http://www.doctormacro.com/Images/Crosby,%20Bing/Annex/NRFPT/Annex%20-%20Crosby,%20Bing%20(High%20Society)_NRFPT_01.jpg

 

Denna klänning alltså, en dröm! När Grace Kelly dansar runt i månljuset med några glas bubbel i magen svävar kjolen runt hennes vrister och förvandlas till en stjärnbeströdd sommarnatthimmel.


Säg ditt
Postat av: karin

Hej mickan! Känner att jag måste se den där filmen! Jag går fortfarande på Lunds konst/designskola, yes. Hur går det för dig? Still living the life i Paris? =) Puss och kram!

2011-01-16 @ 15:54:37
URL: http://gofortheobygd.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0