Crab

Nu ska jag gå och lägga mig. Kände att du behövde veta det. Jag är trött och konfunderad. Ibland känns franska kul och ibland känns det som att det är världens svåraste språk och att jag är världens mest korkade tjej. Att jag har så mycket kork i huvudet att alla franska glosor och regler (som inte ens går att följa) bara studsar bort. Jag har bara haft 5 lektioner så jag ska nog inte panika än, trots att det är svårt att låta bli. Får påminna mig om att jag är i Paris och att osten är billig.

Tumblr_l7s56tucbt1qbr1zko1_500_large

Det hade varit roligare att vara bekymrad om man såg ut sådär samtidigt.

Tumblr_lgq8cxvhqi1qgfo7wo1_500_large

Eller sådär.

Säg ditt
Postat av: Maria

OST! mums...

2011-02-18 @ 08:28:55
URL: http://smakexplosion.blogg.se/
Postat av: Annika

Chère Mikaela!

Att lära sig att nytt språk från 0 är svårt och kostar arbete och tid. 5 lektioner, c'est pas beaucoup! Kämpa på, ge inte upp och alla andra clichées du kan tänka dig.Man kan också tänka: Du lär dig det du lär dig och så är det bra med det. Bon courage och njut av Paris i stället/också!

Bises

2011-02-18 @ 11:21:37
Postat av: Sheila

Så himla fin blogg :)

Gillar de här bilderna!



Ha det fint!



2011-03-10 @ 11:09:10
URL: http://sheilastyle.blogg.se/
Postat av: Jessica h

Hej där!:) Jag heter Jessica och har bott i Paris i 6 månader nu. Jag vet mycket VÄL hur svårt det är att lära sig ett språk och reglerna i Franska tycks aldrig ta slut.

Nu när våren börjar kika fram så vore det roligt att träffa lite nya människor med samma intresse som mig (mode etc) och tänkte därför fråga om du kanske har lust att mötas upp för en fika eller liknande någon dag i framtiden?:)



Jag lägger till min mail så att du kan nå mig både via bloggen och mail. Vore himlans roligt i alla fall, och ha en toppenbra dag! Kramar

2011-03-10 @ 14:27:15
URL: http://xomarcheline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0