Grace

Jag har alltid önskat att jag var som en ballerina, graciös, smidig och med bästa hållningen. Istället är jag ganska slö, småklumpig och kommer på mig själv med att sträcka på mig när jag ser min spegelbild i skylltfönster. Jag kanske inte är som en knubbsäl på torra land men någon ballerina blir jag aldrig. Det målet försvann när jag var fyra år och gick och dansade balett i en liten spegelsal i Lund. Efter några gånger upptäckte jag att vi förmodligen skulle få plocka äpplen i evigheter så jag slutade, i brist på ballerinapiruetter.

Den enda dansen jag dansar nuförtiden är den framför spisen eller garderoben när ingen ser eller på ett proppfullt dansgolv med svettiga kompisar. Tänk ändå om man var en prima ballerina.

Tumblr_lh0srqpkum1qc4obho1_400_large

 


Säg ditt
Postat av: Maja

Jag håller med, en prima ballerina - finns det något finare? Min mor tjatade på mig när jag var liten om att jag borde gå på det men jag totalvägrade såklart. Nu skulle jag inte aldrig tveka om jag fick chansen att få testa på! Är det inte lustigt?

2011-02-23 @ 11:12:41
URL: http://cherryace.blogg.se/
Postat av: Maria

åh fina mikalea! inte är du klumpig. antar att du liksom inte riktigt ramlat på dina egna fötter som en annan idag?? :)

Och ja, hemma hemma. Jag hann med mycket och såg massvis. Massa nytt och gammalt. Dofter, smaker, värme...Men får berätta mer via tele! Och jag vill höra om hur du har de i Paris! Lusläser här men vill ha fullständig rapport haha :) Är på landet nu, och hit låter det inte alltid så bra när man ringer. Men kommer hem igen antingen imorgon eller på lördag. Så ringas i helgen! Hoppas du har det underbart! KRAM!

2011-02-24 @ 19:58:23
URL: http://smakexplosion.blogg.se/
Postat av: Maria

och bullarna togs av tre husspöken vid namn ulla, erik och maria. Typiskt...(dem var sjukt goda :D)

2011-02-24 @ 19:59:13
URL: http://smakexplosion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0