Days like these

Denna dag utsågs nyss av mig till den bästa bakis-dagen på länge. Jag vaknade och var alldeles yr av trötthet av att grannarna där uppe lyssnade på "Waka waka" med Shakira. Jag blev fruktansvärt irriterad men somnade om ändå. Sedan vaknade jag i tystnad och åt frukost vid två vidöppna fönster tillsammans med halva familjen på skype som åt pankakslunch.

När jag hade ätit upp tyckte jag det var dags att ta mig i kragen så jag duschade och tog min nya cykel (!) iväg på en liten sväng på Paris soliga gator. Det var svensk högsommarvärme (+23) och jag svettades runt bland ungar på sparkcyklar och finklädda kärlekspar och allt annat pick och pack som var på lika strålande humör som jag. När jag kom fram till flodkanten vid Notre Dame steg jag av cykeln och gick och tittade på alla fina antika kartor, skolplancher, tennsoldater och antika böcker som  finns i de gröna stånden där utmed kajen.




 

 



När jag var alldeles yr av all multitasking (gå, titta på bilder, hålla i cykel) svängde jag ner en trappa och gick längs vattnet bland vinpicknickar och bollspel.

 

 



 

När jag och cykeln kände oss nöjda cyklade vi hem och åt chèvre chaud med rödbetor och vitlökspasta. Vad jag kan.


Säg ditt
Postat av: Louisa

Åååh! Tar mig tillbaka till i höstas då jag var i Paris på min födelsedag. Gick ungefär samma rutt längs Seine och köpte två skisser över Notre Dame och Sacre Cour!! Det kan inte bli bättre.

2011-04-03 @ 22:16:47
URL: http://lulluslife.blogg.se/
Postat av: caro

Så fina bilder! jag visade dem på notre dame för John, franskaläraren, och han blev sååå avundsjuk!

2011-04-06 @ 14:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0