Celebrate good times

Ute är det hela staden stormar så jag sitter inne, lyssnar på radio och köper flygbiljetter till London.

Igår var jag på kalasmiddag på Koloni i Duvnäs. Det var min kusin som firades och det var riktigt mysigt och gott. Efter den goda och trevliga lunchen åkte vi tillbaka till huset och smaskade tårta och bullar som aldrig förr. Min släkt är väldigt fin och jag är glad att jag bor så nära några av dem i alla fall.

Stockhom har alltid varit staden där de stora kusinerna bor. När jag var liten och familjen bilade upp från Lund var Stockholmssemestrarna alltid lika med finfina sommarminnen. Minnena flyger runt i mitt huvud som små lätta sommarmoln oh jag kommer att tänka på att gå och inhalera gammalbåt-lukt på Vasamuséet, titta på äpplen i Rosendals Trädgård, hoppa studsmatta i Kungsträdgården, bada i bräckt vatten, trängas i dansen på Allsång på Skansen, köpa kinaskor på Drottninggatan, låta kreativiteten flöda i Kulturhuset, titta på prinsesskronor i skattkammaren och leka påven bannlyser med kusiner i hotellträdgårdar.

Nu har jag kalasat loss på egen hand i storstaden och roffat åt mig egna, nya fina minnen. Jag funderar på om de här kommande månaderna är slutet på mina Stockholmsminnen eller om detta året bara var en uppvärmning för längre fram i livet. Bara tiden kan berätta, som man säger i England.






Säg ditt
Postat av: Annika

På torsdagkväll åker ANAKIN till...... London; visserligen i tjänsten men det kommer att finnas ledig tid :))

2010-09-27 @ 14:37:08
Postat av: Maria

Mitt på dagen imorgon är jag tillbaka i stockholmoland! wiiie :D vad har hänt i staden, ngt festligt?

2010-09-27 @ 16:40:50
URL: http://smakexplosion.blogg.se/
Postat av: linn

ÅH! ÅH! ÅH! vad mys,kmr du hit? PUSS

2010-10-05 @ 18:49:39
URL: http://brightonliv.wordpress.com
Postat av: caro

påven bannlyser!!! definitivt de bästa minnena! aaahh<3

2010-10-24 @ 20:25:21
Postat av: caro

påven bannlyser!!! definitivt de bästa minnena! aaahh<3

2010-10-24 @ 20:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0