The day you... were born!

Nu är jag inte längre en tonåring. Det har jag annars varit i sju år vilket är en väldigt lång tid, faktiskt en hel livstid för en hel del små människor.

När jag var liten/mindre/yngre tänkte jag att man är väldigt vuxen när man är 20 år men jag har nog tänkt om nu på senare tid för jag känner mig varken särskillt vuxen eller barnslig. Jag är väl lite som Britney sjöng, I'm not a girl, not yet a woman. Hon syftade väl i och för sig på pubertala, outvecklade, jag-försöker-hitta-mig-själv-tjejer i tonåren. Det där är ju inte jag längre. Jag vet vem jag är och gillar läget, och så mycket pubertet är jag nog inte i heller. Det sägs ju att brösten slutar växa vid tjugoårsåldern så till och med det har jag nu vuxit ifrån.

Vuxen. Jag tror jag bestämmer mig för odefinierbar.


Födelsefint och födelsegott.


https://cdn2.cdnme.se/cdn/9-1/238044/images/2010/cimg5499_108604952.jpg



Igår köpte jag i alla fall min första flaska vin på systemet. Jag blev grattad av hela kön (två män, 50+, som berättade att även de hade gått och shoppat loss på systemet när de hade fyllt 20, söta) när kassörskan förstod vilken dag det var för mig. Efter min första egenköpta systemetkasse gick jag och köpte födelsedagsmat; sushi. Sedan rullade kvällen på med tårta och uppdrickning av vinet inne hos min fina stor-kusin i huset, riktigt mysig avslutning på en fin födelsedag.

Säg ditt
Postat av: linn

Odefinierbar - bra klassificering - har du bokat biljett till London? Puss

2010-09-22 @ 14:52:53
URL: http://brightonliv.wordpress.com
Postat av: nina

ahahha

Nina: "Dagen när..."

Mikaela: "Du föddes!"

goda tider, goda tider

2010-09-22 @ 18:06:07
Postat av: mikaela

nina: jaa! hahaha jag tänkte på det när jag döpte inlägget, oslagbart...

2010-09-22 @ 22:07:42
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0