Time to march

Idag var jag och min fina följeslagare Maria och snaskade rökta mandlar, tittade på fantastiska plagg och myste i julstämning på Fashion Alert på F12. Fashion Alert är ett event där ett urval kända svenska personligheter har skänkt kläder för auktion där pengarna går till Sveriges Stadsmissioner. Bland de givmilda kändisarna fanns Carolina Gynning, Linda Sundblad, Emma Wiklund, Ebba von Sydow och så självklart, allas våran Ida Pyk som jag fick representera lite under kvällen då hon är i Paris. Det var mysig stämning och Emilia de Poret var en jättetrevlig och gullig värdinna under hela tillställningen.


Emilia de Poret berättar om Fashion Alert, till höger sitter Freja Kjellberg och lyssnar.


Mingel



En skymt av Ida Sjöstedts bidrag, en fantastisk vit spetsklänning, även Linda Sundblads blommiga Dr. Martens och Karolina Skandes Miu Miu pumps.




Emilia visar upp en helt fantastisk vintageklänning som var ett av bidragen.


Expressen tar sig ett snack med värdinnan.


Jag pillade på Idas bidrag, ett linne med texten "care" från hennes första kollektion. Klicka hem den vettja!




Det dyraste plagget var en blus från Chloé skänkt av Nathalie Schuterman och kostade 35 000:- i nypris, nu kan du buda hem den för 4 500:- om du har tur.

Sedan gick vi Drottninggatan ner till tunnelbanan.

Säg ditt
Postat av: Anonym

KUL att du gillade det:) planen var ju dock att ta bilden i samma inlägg, som jag tyckte var dödssnygg, MEN den var ju halv på nåt sätt.. vet inte om det var min dator som krånglade eller?

2010-12-01 @ 07:03:45
URL: http://Karinolofsson.se
Postat av: vintagepinks

sv: nej jag ska plugga på Inseec, och det är på engelska. :) jag stannar i ett halvår, dudå? vad roligt med en annan blogg att läsa som ska göra samma grej som mig :D

2010-12-01 @ 21:50:06
URL: http://vintagepinks.tumblr.com
Postat av: raisa

jag stannar til sommaren är det tänkt:P det finns så mycket man ska undvika och uppleva så det går inte att beskriva! kläder tycker jag det är dåligt med OM man inte planerat o köpa för flera tusen dvs hahaa o svensk mat saknar man så är det något speciellt du älskar ta med dig det. finns en svensk affär visst men det är sjukt dyrt :P utelivet är TOPPEN du kommer inte vilja festa i sverige igen :Phuuum, usch jag är helt hjärn död just nu förlåt hahaha XD men vad ska du göra här?

2010-12-01 @ 23:53:52
URL: http://raisa.blogg.se/
Postat av: Catrins Garderobstankar

Oj nu blev jag lite sotis. Och rökta mandlar låter spännande!

2010-12-03 @ 12:59:23
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/
Postat av: Fanny

älskar sista bilden, så härlig med rörelsen i bakgrunden

2010-12-04 @ 18:56:12
URL: http://www.magic-mirror.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0