Old school

Jag är tillbaka igen. Efter en långhelg i barndomsstaden är min mys-kvot nästan översvämmad och nostalgin har infunnit sig ett antal gånger under dagarnas lopp.

I torsdags sprang (läs hoppade runt med nävar i luften) jag omkring och pussade på nyutsprungna studenter i vita klänningar. I fredags cyklade jag med glass i tassen, tack vare en gräddnos vid namn Julia. Sedan var jag på kusinens student och myste med hela tjocka släkten, nästan hela i alla fall. I lördags var jag i staden och myste i klassiska lundabutiker. Då kom jag hem med en prickig ugnsform, vinkorksersättare och, det finaste av allt, Alice in Wonderland, en utgåva från 1947 med originalbilder och härligt gulnande sidor. Lund har ju det mesta tänkte jag förvånat.

CIMG4728 by you.

"Sit back, relax and enjoy the flight" och andra sköna citat prydde pin-up-karamellerna till höger. Ahlgréns godis är lunds godisbutik med stort G. Eller stor plånbok.

CIMG4725 by you.


Som ett barn i en leksaksaffär. Eller som en Helly i en godisaffär.

CIMG4720 by you.


Kärlek i sagoform.

CIMG4719 by you.


Lunds, förmodligen, sötaste butik, Meloa.

CIMG4717 by you.


Lunds, förmodligen, sötaste Helly, på Meloa.



Säg ditt
Postat av: Maria

Yeah! Back in town :) Söta helly! Fina bilder. Har faktiskt känt studentnostalgin även här i stockholmo. Faktiskt! :) Men du - hur jobbar du idag? SLå en signal när du är vaken och allt! :) Kram kram!

2010-06-14 @ 09:25:23
URL: http://smakexplosion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0