Happily ever after

Året inleds med dvala och trötta ögonlock men ett friskt och desto piggare sinne. Hade jätteroligt igår med mina fina vänner, de bästa som finns faktiskt. Innan festligheterna började bakade jag grekisk paj till middagen och innan dess var jag i allas vårat Malmö med min fina bror för att inhandla nyårsklänning och, som man säger i Stockholm, sprattelvatten. Det var roligt och Berty känner hela Zara så det blev även en klänning därifrån. Jag kände mig jättefin faktiskt, över mina förväntningar. Kul att känna sig gorgeous sista dagen av året, vacker avslutning!

Middagen var hos Julia och alla 7 gäster bidrog med någon slags mums till de tre rätterna. Efterrätten var nog den pefekta avslutningen på middagen, Hellys hemmagjorda chokladmousse som hon dekorerat med hjärtan av spritsad choklad. Gott och vackert. Tjocka, belåtna och fulla magar skakades bort av dans, dans och dans. Vid tolvslaget var vi redo i Lundagård med alldeles för lite kläder och alldeles inte alls för lite skratt. Jag var livrädd och höll svansen mellan benen men lyckades njuta av sjukt fint himlaglitter trots äckliga fyllon som förmodligen har terrorism i generna. Dom får inte skjuta raketer sa jag och vände på klacken för lite mer dans, men då på Kulturen. Det var roligt men inte överdrivet roligt, lagom (jag är ju svensk). Sen frös vi ihjäl på väg till Morris men blev snabbt uppvärmda när vi väl kom in i våningen på Clemenstorget, fint.

Skål för nya fester, nya män, nya äventyr och gamla vänner!


Säg ditt
Postat av: Maria

Ja! Gillar "skål för nya fester, nya män, nya äventyr och gamla vänner" - slagordet för 2010 i would say :) Och självklart ska du få höra allt om sista efterfesten...allt och lite till hehe ;) förresten - har snackat med julia om en söndagsfika imorgon? känner du peppen?:)

2010-01-02 @ 17:22:46
URL: http://smakexplosion.blogg.se/
Postat av: Carrou & the Bird

Oh vilken härlig blogg du har! Kram

2010-01-28 @ 16:58:09
URL: http://carrou.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0