Diss a pointment

Igår åkte jag tåg. Ööhhmm...såg..

Oj vad jag försökte få detta inlägg att bli ett långt julrim, men oj vad dålig jag tydligen är på att rimma, just nu. Annars är jag nog gudinnan på julerim, iaf i familjen, eller iaf i mitt rum. För nu är jag i min lilla hemstad Lund och sover i det halvt röda rummet med den gröna byrån med den gamla spegeln. Det är väldigt mysigt och snöigt, men hufvudstaden är absolut storasyster när det kommer till fluffigt vatten. Lund tultar efter med sina 2 decimeter och jag klappar lillen på kinden och säger att det är bra att ligga i söder och inte ha lika mycket snö. Det är bra.

Just nu sitter jag bredvid en liten fjutt i hennes säng medans hon spelar Robot Unicorn Attack och svär högt. Vi har precis sett filmen Julie and Julia och jag är hungrig och sugen på att blogga.

Tumblr_lc8es1iv3g1qac7vvo1_500_large

Jag vill vara en räv i vinter. Tänk att gå runt i en helt magisk päls som både värmer och får en att känna sig som, ja, en räv. Varför inte?

 

Bild

 


Säg ditt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0