Spring, spring away

Ute är det mörkt och jag har tänt min lilla kristallkrona i fönstret för att få ljusare tider. Någon gigantisk (verkligen, den måste vara enorm) lastbil eller lyftkran eller gävskopa kör fram och tillbaka utanför min stuga och det låter som om det åskade ute. Ett fruktansvärt irreterande störningsmoment i min annars så lugna torsdagskväll.

Idag har jag postat paket till traderaköpare och köpt svindyr hudkräm på apoteket så att jag inte ska bli en dalmatin i sommar.

Just det, har fler auktioner på tradera, två riktigt fina klänningar som jag är lite ledsen över att jag säljer men de passar mig inte längre. Kolla in plaggen här och här. Jag har dessutom satt extremt billigt utropspris om man tänker på vad jag köpte dem för.

 

Nu har jag sått krasse i gammal tomatkonservburk. Lade fröna i ljummet vatten ett dygn innan jag sådde dem. Tog jord från trädgården utanför och nu ger jag de små liven en skvätt vatten varje dag. Det har redan börjat titta upp små gröna filurer ur jorden. Gröna fingrar? Moder jord? Nej, nej; Mikaela.

 

https://cdn1.cdnme.se/cdn/9-1/238044/images/2010/cimg4107_84962623.jpg



 

Observera mitt extremt koncentrerade ansiktsuttryck. Att så frön är något bara för de allra skarpaste.


Säg ditt
Postat av: Kajsa

Ser dock inte hela kläderna så, men fy vad snyggt! Himla fin stil. :)

2010-04-23 @ 07:47:13
URL: http://sheeskake.blogg.se/
Postat av: LORISSA

sv: Det var såå gott! Receptet kommer idag ifall du skulle vilja testa!



Vad händer för dig i helgen då?

2010-04-23 @ 10:00:00
URL: http://lorissalovebomb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0