Shaking my hips

Sitter och skypar med min Helly. Mitt nät har för stora maskor så vi tar chatten och inte fånen.

Idag var sista dagen av min modeteckningskurs, lite tråkigt, men jag ska nog fortsätta gå dit ändå. Inte dit men till Järfälla där min kursledare har en till, likadan kurs, om två veckor. Den håller på 6 gånger och vi från min grupp får gärna komma om vi vill. Hon är så trevlig den där Anna Walfridson. När hon var ung var hon modell men sedan flyttade hon till Paris, eller var det New York först? Där pluggade hon i alla fall modeteckning och illustration. Nu är hon kursledare för en hel del olika illustratörkurser, bl.a. en barnboksillustratörkurs då hon själv har illustrerat många barnböcker.

Här är en teckning jag började på när jag tröttnade på att misslyckas med akvarell på kursen idag. Modellen jag ritade av hade en liten fin hatt av kronärtskockeblad på knoppen, hur fint som helst!

kronärtskocka2 by you.

 

kronärtskocka by you.

 

PS. hon såg inte så retarderad ut på fotot, råkade bli så bara, plus att du ännu en gång får tänka på att jag har fotat bilden så kvaliten är sämst.


Säg ditt
Postat av: Linn

Glömde skriva att jag gillar skuggningarna, snyggt!

2010-04-22 @ 11:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0