The Hare club

Igår tog påsken slut men långsynt som jag är så släpper jag den inte ur sikte.

I Malmö firades det påsk på härligt traditionsenligt Larsson-sätt med farmor, farfar och bästa kusinerna. Vi åt sill och köttbullar, fick påskägg, målade ägg och åt påsktårta med marsipankycklingar. Då tyckte jag att det var vår, men ack, tydligen bara i Skåne. När jag kom hem till sthlm började det snöa. Sicket april-väder!

CIMG4005 by you.

Färdigmålade

CIMG4008 by you.

Denna bild lägger jag upp under mycket seriösa förhållanden, nämligen under hot. En viss styvmor hotade nämligen med att något hemskt skulle hända om jag inte la upp bilden av hennes äggceptionella konstverk. Eller missade jag ironin i rösten?

CIMG4009 by you.
Söta flickor, lillasyster kanin och kusinvitamini.

CIMG4012 by you.

Den heliga påsktårtan.

Säg ditt
Postat av: S as in Sofia

Åh vad mysigt att måla ägg, brukar ni göra det?

jag köpte kaptensmössan på Amazon :) fin fint!

Är med i Hallandsnation, jag är från Halmstad från början så jag bara tog det :)

2010-04-07 @ 15:02:24
URL: http://sasinsofia.blogspot.com
Postat av: Anonym

"glömde" att måla äggen i år:( äter ägg just nu förresten hehe men känns liksom lite "off" nu...

2010-04-07 @ 21:31:44
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: linnea

hahahahhah mammas ägg ser ut som en vagina (mamma jag undvek att skriva fitta för din skull) som brinner. AWESOME.

2010-04-08 @ 18:48:36
Postat av: mikaela

hahah nja snarare en brinnande tulpan, men vi associerar ju alla olika, på tal om det, hur var osby ;) ?

2010-04-08 @ 22:53:35
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: Caro

haha fina biler majken:D maha så går det när man flyttar till norrland!;)

2010-04-09 @ 20:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0