Stuck in the concrete

Sitter och lyssnar på Corinne Bailey Rae och sommarfavoriten Put your records on. Det är mörkt ute och jag har bara varit vaken i tre och en halv ljustimmar. Inatt hittade jag borttappad sömn och sov tretton timmar. Känner mig nu som en liten balletdansös med träningsverk i rätt delar, fräsh hy, graciös nacke och ballerinatoffs. Liten och späd-känsla.

Nu till några av veckans höjdpunkter.

Användning av mina nya trosor från VS och upptäckten av medföljande presentkort därifrån för minst 10$, det står i en liten medföljande broshyr att värdet är "so secret, even we don't know the value" och att det kan vara värt minst 10$ och max 500$. Ganska så najs.

Firandet av farsdag i söndags, hemma hos farmor och farfar. Älskar mina söta kusiner, och resten av släkten såklart. Finaste Ebba fick mig att fnissa i smyg när hon använde min tumme som hjälp vid tårtätningen.

Försenade födelsedagspresenter, fick boken The Sartorialist av Maria (TACK IGEN!) när vi fikade på gräddhyllan. Vet inte om hon visste att jag följer den bloggen men det var verkligen en perfekt present som dessutom var inköpt i den enda rätta staden, New York. Har även fått reda på att Tora har lagt undan en av de fina huvudbonaderna hon har skapat så att jag kan köpa för kompis/födelsepris. Det är så kul att få presenter i efterskott, mycket mer överrasking. Jag gillar överraskningar.


Flyttahemifrån-inspiration från bla lägenheten som jag var på förfest hos i torsdags, riktigt snygg med svart och vitt-tema och soffgrupp i brokadstil hittad på loppis, så det finns hopp. Hittade en snyggsnygg blogg idag ockå m(r)sfrankl, massor av snygga bilder som inspirerade till tusen.

Ett missat tåg som ledde till bland annat bra musik och fint hår.

Mejl från Vickan i Nacka med info om au pair-jobb. Egentligen var det konversationen vi hade igår när hon ringde mig som var det bästa, det var skoj att prata med henne, som vanligt. Så i vår är jag i Stockholm och kanske även au pair åt kusinbarnen med egen liten stuga i trädgården. Bangar inte!


Säg ditt
Postat av: Karin

en halsduk:) haft den rätt mycket.. du kan ju scrolla lite under kategorin fashion:)



ja visst är det, själv satsar jag helst på färre och bättre plagg.. som idag, jackan jag ville ha:) love it!

2009-11-14 @ 20:28:31
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: ahallen

Sv: haha, nej det hade ju inte varit fel! ;)

2009-11-15 @ 12:19:56
URL: http://ahallen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0