The City

Igår träffade jag Ida pyk på ett fik på söder, hornstull. Uteserveringen bestod av en rad stolar uppställda mot caféets vägg och vi slog oss ner i var sin, med utsikt över vattnet, mysigt värre. Vi snackade först lite allmänt, om Lund och Österlen, om Tora och hennes syrra och om Måns Zelmerlöv (löv 4ever).

Sen blev det business och hon berättade vad veckan kommer bestå av. Jag kommer jobba "hela dagen" på tisdag, onsdag och torsdag och förmodligen packetera och springa till butiker och lämna kläderna. Sen på onsdag, dagen innan vernissagen, så ska jag och Hedvig, den andra, hjälpa till att pynta en gigantisk bröllopstårta (det ska dock inte vara en bröllopstårta sen) med cupcakes, godis och annat skoj. Hennes kollektion heter "peace, love and narcissism" så det ska stå på tårtan också. Sen berättade hon att hon ska DJ:a på en releasefest på Urban Outfiters på onsdag och att jag får komma om jag vill, fun! Efter snacket visade hon mig min uppgift till på måndag, att sy i lappar i strumpbyxor, och sen slurpade vi upp det sista av våra förfriskningar och gick skilda vägar. Jag tog en kort runda på stan runt Drottninggatan, köpte en mössa på H&Ms barnavdelning och begav mig sedan hemåt Nacka.


Det är så skoj att åka tunnelbana och buss här i huvudstaden för jag känner mig så stockholmsk och oturistig när jag glider omkring som om jag aldrig gjort annat. Berlin, Paris och Wien har nog bidragit en hel del till min tunnelbanesäkerhet, har än så länge alltid hittat rätt linje och kommit dit jag ska.


Igår kväll var jättemysig med kycklingsallad och livsåskådning med 70-talister och denna dag inleddes av lek med kusinbarn (underbara) och syjunta i solen. Sitter nu på "mitt" rum och har lyckats få internet till datorn. Familjen Höglund har gäster och håller på att fixa brunch.

Dags för brunch i solen alltså, see ya!


Säg ditt
Postat av: Malin

Haha åh !!! fyfan jag vill ocjkså, tårtan låter sjuk :D

2009-08-10 @ 15:08:40
URL: http://duvetmala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0